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The tourism industry is responsible for 8% of the global CO2 emissions, while the industry is increasingly growing. Introducing sustainability in this field is rather complex as the industry consist out of a multitude of diverse offerings and stakeholders. Additionally, sustainability in tourism cannot be only measured by ecological factors because social end economic factors are a huge contributor as well. Although some businesses are implementing more sustainable practices it hasn’t taken over hand. Which is why it depends on the individual traveler how much impact they have. And here is the crux of the issue although people increasingly value sustainability in their daily life during vacation goals change and people start to value other things more. Entering Stumble. Stumble is an Online Travel Agency (OTA) that guides the traveler throughout vacation and helps to make sustainable decisions. It does this through comparison of offerings based on their economic, social, and ecological characteristics. What makes Stumble special is that it comperes listings from diverse types of platforms like sharing platforms or renting platforms amongst conventional offerings. Through empirical research, barriers in travel behavior based according to people’s values were identified. Knowing the barriers helped to implement persuasion strategies that would influence the user to make sustainable decisions throughout the vacation. Some of the strategies involve social comparison, personalization, self-monitoring, reduction etc. Additionally, Stumble persuades users through a reward in from of a scrapbook. The scrapbook collects the experiences made during vacation and changes appearance based on the decisions made during vacation. Every traveler gets an individual reward that reflects their unique experience through an individualized look. Stumble mainly targets people who would like to implement sustainability during traveling but find it hard to do so. The app acts more as a social media platform that emphasizes community building. Which is why marketing activities are user centered and mainly involve crating spaces for exchange and input throughout different platforms. The revenue is generated through the agency model, cost per click and scrapbook sales. ----------------------------------------------------------------------------------- Die Tourismus Industrie ist verantwortlich für 8% des globalen CO2 Ausstoßes, während der Sektor noch stätig am Wachsen ist. Implementierung von Nachhaltigkeit in diesem Feld ist sehr komplex da mehrere unabhängige Angebote und Stakeholder involviert sind. Zusätzlich kommt hinzu das Nachhaltigkeit im Tourismus nicht nur anhand vom Ökologischen Fußabdruck gemessen werden kann, sondern Soziale und wirtschaftliche Faktoren mit bedacht werden müssen. Es gibt vereinzelt nachhaltige Angebote jedoch haben diese noch nicht die überhand gewonnen. Weswegen es von den Reisenden abhängt welche Auswirkungen ihre Reise hat. Und hier liegt das Problem, obwohl Nachhaltigkeit zunehmend wichtiger wird im alltäglichen Leben bleibt Reisen ein Feld, wo die Menschen andere Ziele verfolgen, und nachhaltige Entscheidungen flachfallen. Hier kommt Stumble ins Spiel. Stumble ist eine OTA (Online Travel Agency) das Reisende durch die ganze reise begleitet und hilft nachhaltige Entscheidungen zu treffen. Das passiert durch Vergleichen von angeboten basierend auf ökologischen, sozialen und wirtschaftlichen Eigenschaften. Was Stumble speziell macht ist die Angebotsbreite, die aus verschiedenen Plattform typen besteht wie zum Beispiel Angebote von sharing oder Miet Plattformen. Durch Empirische Forschung konnten Barrieren in verschiedenen wertegruppen entdeckt werden. Mit Hilfe dessen wurden Beeinflussung Strategien verwendet die Reise Entscheidungen beeinflussen sollten. Es wurden Strategien wie Soziales vergleichen, Personalisierung, selbst Überwachung, Reduktion etc. angewendet. Zusätzlich beeinflusst Stumble durch eine Belohnung, am Ende der Reise einem Souvenir. Das Souvenir ist eine Art Fotoalbum das Erfahrungen, die beim Reisen gemacht wurden, sammelt und je nachdem welche Entscheidungen getroffen wurden das Aussehen verändert. Stumble hat hauptsächlich reisende als Zielgruppe die mehr Nachhaltigkeit wären dem Reisen implementieren möchten aber Schwierigkeiten haben dies zu tun. Die App selbst fungiert eher als eine Art Social-Media Plattform dessen Ziel es ist eine Community aufzubauen. Weswegen Marketingaktivitäten darauf abzielen räume zu schaffen für Austausch und Input auf verschiedenen Plattformen wo du User anzutreffen sind. Umsatz wird durch das Agency Model, Cost-per-Click und Verkäufe von Fotobüchern generiert.

Appendices

Creators

Anonyme Person